– Jak ma wyglądać przyjęcie? Opowiedzcie mi o scenariuszu – czy moja rola ma ograniczać się tylko do muzyki czy też mają pojawić się animacje, konkursy albo zabawy? Może macie konkretny scenariusz wydarzenia? Jeśli restauracja dała wam rozpiskę godzinową wydawania jedzenia, to bardzo mi się to przyda. Koniecznie powiedzcie też o tym jak mają wyglądać (o ile w ogóle mają mieć miejsce) podziękowania dla rodziców, oczepiny itp.
– Utrudnienia i nietypowości Jeśli sala jest mocno nietypowa, dojazd do nie jest utrudniony (np. znajduje się na 25 piętrze wieżowca albo w ścisłym centrum miasta), odległość od parkingu do sali jest wyjątkowo duża, albo ceremonia odbywa się na miejscu i goście będą na sali spoooro wcześniej to koniecznie dajcie mi znać! W przypadku miejskich hoteli bardzo pomocny może być telefon do managera lub precyzyjne instrukcje co do dojazdu, parkowania itp.
Okej – a teraz kilka podstawowych spraw.
1. To od was zależy ile czasu spędzimy na ustalania szczegółów przyjęcia.
Nie będę zamęczał was telefonami, mailami i innymi takimi. To od was zależy na ile spotkań się umówimy, ile wiadomości wymienimy i o jakich szczegółach będziemy rozprawiać. Wiem, że możecie do każdego szczegółu przykładać wielką wagę… ale wiem też, że możecie chcieć mi po prostu zaufać. Obie te opcje (oraz wszystko to co znajduje się w szerokim spektrum między nimi) lubię tak samo.
2. Jeśli o czymś ze mną nie pogadacie, to… zrobię „jak uważam”
To niejako powtórzenie pierwszego punktu. Byłem na kilku weselach i mam całkiem niezłe wyczucie:) Jednak lubię, kiedy pary mają świadomość tego kogo wybrali do poprowadzenia ich przyjęcia. Mam swój styl i swoją estetykę. Jednak jeśli chcielibyście pewne punkty nieco nagiąć, to nie krępujcie się – mówcie o tym. Przykład? Zwykle na imprezę ubieram marynarkę, koszulę i muchę. To elementy mojego stylu, który widzicie na fotkach z moich imprez.
Chcecie, żebym przywdział inny strój? Powiedzcie mi o tym wcześniej! To samo jeśli zależy wam np. na zabraniu przeze mnie jakiegoś konkretnego sprzętu na imprezę.
3. Możecie przygotować swoją listę kawałków
Tak, pozwalam na przygotowanie przez moich klientów własnych playlist – jednak wynajmujecie mnie przecież ze względu na moją kreatywność i wyczucie, więc listę potraktuję jaki pewnego rodzaju wskazówkę, postaram się zagrać większość kawałków, które wybierzecie, ale na pewno nie wszystkie. Jednak tworząc listę macie pewność, że wymienione kawałki będę miał ze sobą. Wyślijcie ją do mnie co najmniej na tydzień przed przyjęciem – tylko wtedy gwarantuję, że będę miał komplet piosenek. Musi się ona znaleźć w „ostatecznym mailu”.
Lista powinna składać się z 3 części:
a. Kilka najważniejszych kawałków, które koniecznie muszą się pojawić. 10 sztuk, no może niewiele więcej.
b. Inspiracja. Nawet 1000 czy 500000 piosenek, które pokażą mi co mniej więcej lubicie i chcecie mieć na przyjęciu. Fajnie, jeśli wyślecie tą listę w linku do playlisty Youtube lub spotify czy apple music, ale może to też być atrament na byczej skórze pisany.
c. Czarna lista. Tego chyba nie trzeba tłumaczyć 😛
4. Chętnie pomogę wam w znalezieniu fotografa/operatora/animatora itp.
Z racji tego, że na kilku weselach już byłem, mogę wam polecić ludzi, z których pracy na pewno będziecie zadowoleni.
5. Możecie zaproponować coś od siebie
Widzieliście u kogoś jakąś fajną zabawę albo inne urozmaicenie przyjęcia? Chcecie mieć to również u siebie? Nie ma sprawy, tylko dajcie mi nieco czasu na przygotowanie.
6. Podczas przyjęcia nie bójcie się zmian
Jeśli na weselu okaże się, że chcecie coś dodać/z czegoś zrezygnować, to przyjdźcie do mnie i mi o tym powiedzcie. Albo jeśli macie uwagi co do muzyki. Albo jeśli muzyka gra za głośno/za cicho, a któryś z gości narzeka na światełka mrugające wprost w oczy. Nie obrażę się i szybko skoryguję swoje działania – po weselu będzie na to za późno.
Sukces imprezy to dobre samopoczucie wasze i waszych gości, a nie zrealizowanie po kolei wszystkich zaplanowanych punktów.
7. Po weselu nie zapominajcie o mnie
Byłbym bardzo wdzięczny, gdybyście po przyjęciu podzielili się ze mną waszymi fotkami lub filmem oraz zostawili opinię o mojej skromnej osobie na moim facebookowym profilu:)
9. UWAGA!
Jeśli przyjęcie ma odbywać się na dwóch salach lub też część do tańca jest wyraźnie „z boku” części jadalnej to koniecznie muszę o tym wiedzieć wcześniej. Niestety fizyki się nie oszuka – muzyka jest najlepiej słyszalna przed linią nagłośnienia. Jeśli goście siedzieć będą w innym pomieszczeniu nie będą dobrze słyszeć muzyki. A nawet jeśli muzyka będzie słyszalna, to z całą pewnością nie będzie słychać tam mikrofonu. Skutecznie utrudni to prowadzenie przyjęcia, kontakt z gośćmi, zapraszanie ich na parkiet itp. Niestety podobnie sprawa wygląda, jeśli z układu sali wynika, że część gości siedzi za linia nagłośnienia lub też w jakimś innym zakamarku.
Jak sobie poradzić z taką sytuacją? Najlepiej jest, aby na przyjęciu pojawił się dodatkowy zestaw nagłośnienia, który umieszczony zostanie w drugim pomieszczeniu. To znacznie ułatwi mi pracę – szczególnie, jeśli oczekujecie na swoim przyjęciu zabaw, konkursów, animacji itp. oraz tego, by gośćmi nieco „drygować”.
Dajcie mi o tym znać! Wezmę dodatkowe zabawki i przyjadę na tyle wcześniej, by mieć czas je zamontować. Na takim przyjęciu, organizowanym na kilku salach, wasze wsparcie podczas przyjęcia będzie nieocenione… a brak wsparcia to prosta droga to spokojnego wieczoru pełnego pogaduszek, a nie szalonej nocy wypełnionej tańcem 🙂
————–
To chyba tyle!
Krzysztof Krzemiński – buziaczki!